سایت بزرگ فرهنگ و آموزش غم هست

سایت بزرگ فرهنگ و آموزش غم هست

سایت بزرگ فرهنگ و آموزش غم هست

سایت بزرگ فرهنگ و آموزش غم هست

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بیوگرافی محمود عزیزی

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۷ ق.ظ

بیوگرافی محمود عزیزی:
محمود عزیزی (متولد ۲۴ آذر ۱۳۲۳، تهران) بازیگر، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، تلویزیون و سینما ایران است. وی عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

تحصیلات محمود عزیزی:
محمود عزیزی دکتری تئاتر از فرانسه را دارد. رساله ی دکتری او در 260 صفحه در سال 1980 درباره ی تعزیه و تئاتر اپیک برشت و بوطیقای ارسطویی به راهنمایی آندره واینشتاین بوده است.

 

محمود عزیزی,بیوگرافی محمود عزیزی,عکس محمود عزیزی عکس های محمود عزیزی

 

مصاحبه با محمود عزیزی:
از آشنایی تان با دنیای تصویر شروع کنیم؟
من کارم را از تئاتر شروع کردم و به آن خیلی علاقه دارم چون بازی در تئاتر اجازه رشد و خلاقیت را به بازیگر می دهد اما در آن سال ها و به دلیل نوع تربیتمان در تئاتر خیلی وحشت داشتیم به سمت دنیای تصویر برویم چون فکر می کردیم رفتن به طرف تصویر خیانت به صحنه و هنر نمایش است. به دفعات برایم پیش آمد که در سینما بازی کنم اما ابا داشتم که بپذیریم زیرا سینما شرایط مطلوبی نداشت، تا اینکه بالاخره به عنوان یک شغل جانبی به سوی سینما رفتم و یکی از فیلم هایی که در بدو ورودم در سینما کارکردم، فیلم «همه یک ملت» بود.

شکستن این تابو برایتان سخت بود؟
نمی توانم بگویم سخت نبود اما به هر حال بازی در سینما تجربه جدیدی در آن زمان برایم بود و باعث شد موارد جدیدی بیاموزم.

•خیلى ها معتقدند که محمود عزیزى آنقدر به کلیشه کشیده شده که دیگر انتظار نقش هاى جدید و متفاوتى از او نمى رود. یا پزشکى دلسوز و یا پدرى مهربان، اما لجباز… نظر خودتان چیست؟
متاسفانه این کلیشه، در ذهن کارگردان ها و خاصه تهیه کنندگان ما رشد و نمو پیدا کرده است زیرا که وقتى بازیگرى را در یک نقش و خیلى هم خوب مى بینند و تمایل شاگردان را به دیدن همان چهره در همان نقش تکرارى، خب طبیعى است که دیگر جرات و جسارت کار زیاد و سر و کله زدن با بازیگران جدید و نامطمئن را در خود نمى یابند. پس ترجیح مى دهند که همان آدم شناخته شده را به کار گیرند. از طرفى دیگر به هرحال ما هم درگیر روزمرگى شده ایم و باید به فکر یک لقمه نان بود.

محدودشدن فعالیت هاى تلویزیونى تان نیز به خاطر همین موضوع است؟
یکى از دلایلش همین است که دیگر نمى خواهم براى کلیشه ها به نقد کشیده شوم و دلایلى دیگر که به نارضایتى ام از مسئولان تلویزیون برمى گردد و کارهاى تلویزیونى.

شما یکی از بازیگران موفق، باتجربه و خاک صحنه خورده تئاتر هستید. تجربه تئاتری تان چقدر در ارائه نقش‌هایتان موثر است؟
ما در تئاتر تحلیل نقش، تحلیل موقعیت، محتوا و ارزیابی بین شخصیت‌ها داریم. این تجربه به من کمک می‌کند تا بتوانم در نوع دکوپاژ، نگاه و زاویه تصویری که کارگردان می‌بیند، متمرکز شوم. با او همکاری کنم تا قصه جلو برود. بازی در تئاتر و مقابل دوربین، تفاوت‌هایی با هم دارند که بازیگر آن‌ها را درک می‌کند و از این تفاوت‌ها در کارش بهره می‌گیرد.

یکی از مشکلات بازی در مجموعه‌های طولانی، مدت درگیر شدن با نقش و تعهدی است که بازیگر به گروه می‌دهد. تصور می‌کنید دستمزدی که به بازیگر می‌دهند کفاف این را می‌دهد که در اثر دیگری بازی نکند؟
نوع تولید مملکت ما مشکل دارد. قاعدتا وقتی بازیگر قرار است چند سال در یک پروژه حضور داشته باشد، آن کار باید پاسخ گوی نیاز بازیگر باشد. البته به طور معمول این گونه نیست. به خصوص وقتی بازیگر قرارداد می‌بندد و دو ماه در آن بازی می‌کند. ناگهان قراردادش فسخ می‌شود و سپس دوباره دعوت به کار می‌شود، این ازجمله مشکلات اساسی است.

شما آدم انتقادپذیری هستید؟
بله، اگر کسی از من انتقاد و سپس مرا قانع کند، نه تنها ناراحت نمی شوم، بلکه دستش را هم خواهم بوسید و تا ابد هم از او ممنون خواهم بود.

سحر ولدبیگی و نیما فلاح

علی اوجی اینستاگرام

رابعه مدنی بیوگرافی

محمود عزیزی

علی مسعودی و همسرش

  • mosa miria

شایعه برادری عمار تفتی و کامران تفتی

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۴ ق.ظ

شایعه برادری عمار تفتی و کامران تفتی:
در بسیاری از رسانه ها عمار دهقانی تفتی را برادر کامران تفتی معرفی نموده اند در صورتیکه اینگونه نیست. عمار تفتی متولد ۳ دی ۱۳۶۰ در تهران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، دستیار صحنه و لباس، و دستیار کارگردان بوده و فارغ‌ التحصیل رشته سینما با گرایش تدوین از دانشگاه هنر تهران است.


زمان ورود کاکران تفتی به سینما و شروع بازیگری:

کامران تفتی بازیگر تئاتر و تلویزیون از  8 سالگی با حضور در کنار پدرش اولین ایفای نقش خود را در تئاتر داشته است.

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

 

  • mosa miria

گونه هایتان را برجسته کنید

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۹ ق.ظ

حتما برای شما هم جالب است که بدانید چگونه ستاره ها و مدل هایی که عکس هایشان روی جلد مجله و روزنامه ها منتشر شده، همیشه زیبا و جذاب هستند. شاید چهره بدون آرایش آنها آنقدر جذابیت نداشته باشد اما با آرایش گویی از این رو به آن رو خواهند شد.

 

اما آرایش آنها چه فرقی با نوع آرایش ما دارد؟ آنها به کمک آرایش می توانند بینی شان را کوچک تر کنند، گونه هایی برآمده تر داشته باشند و به صورت خود زاویه دهند که این شیوه آرایش از هر کسی بر نمی آید. اما نگران نباشید زیرا با آموزش درست و کمی تمرین، شما هم می توانید به کمک ترفندهای آرایشی جذاب تر از همیشه به نظر آیید. کافی است به نکاتی که در ادامه مطلب برایتان آورده ایم، دقت کنید.

 

1. صورت تان را آماده کنید 

حجم دادن به صورت

آماده سازی صورت

 

قبل از شروع آرایش، اولین کاری که شما باید انجام دهید آماده کردن صورت تان است. برای این منظور ابتدا صورت تان را با کرمی مرطوب کنید، سپس یک کرم پودر هم رنگ پوست تان و تا حدودی روشن به صورت تان بزنید. اگر صورت تان لکه های سیاهی دارد، از کانسیلر برای پنهان کردن آنها کمک بگیرید. در نهایت نیز می توانید به کمک پنککی مات، آن را تثبیت کنید.

  

2. به صورت تان حجم دهید  

برای این که کرم پودری که به صورت تان زدید، از حالت یکنواخت درآید، باید با دو کرم پودر تیره تر و روشن تر به آن حجم دهید. در این صورت چهره شما نیز حالتی طبیعی تر به خود می گیرد. فقط دقت کنید که کرم پودرتان 2 تا 3 درجه تیره تر یا روشن تر از رنگ طبیعی پوست تان باشد. 

 

3. گونه هایتان را برجسته کنید 

حجیم‌سازی صورت

 

حال نوبت گونه هایتان است. یک شت بردارید و رژ گونه را از گوش هایتان آغاز کنید و تا اواسط گونه هایتان بکشید. سپس به کمک همان شت اطراف آن را محو کنید تا طبیعی جلوه کند.


طب سوزنی چیست

پاکسازی پوست چیست

درمان آکنه شدید

ماسک صورت خانگی

علت جوش صورت

  • mosa miria

ویتامین سی

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۲۶ ق.ظ

ویتامین سی نوعی ویتامین حلال در آب است که بدن برای عملکرد روزانه ی خود به آن نیاز دارد. این ماده در بدن انباشته نمی شود، به همین دلیل کمبود ویتامین سی اتفاق بعیدی نیست.

اغلب مردم تصور می کنند مرکبات تنها منبع ویتامین سی هستند اما بسیاری از دیگر میوه ها و سبزیجات هم حاوی این ویتامین هستند، مثل توت فرنگی، کیوی، کلم بروکلی، سیب زمینی، فلفل دلمه ای، گل کلم و پاپایا. یک فنجان کلم بروکلی یا توت فرنگی حاوی ۸۵ میلی گرم ویتامین سی است، در حالی یک پرتغال کوچک تنها ۵۰ میلی گرم ویتامین سی دارد. زنان بالغ روزانه به حداقل ۷۵ میلی گرم ویتامین سی نیاز دارند و این میزان برای مردان بالغ حداقل ۹۰ میلی گرم است. اما طبق بعضی تحقیقات میزان مطلوب آن روزانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم است.

 

ویتامین سی ماده ای ضروری برای رشد و ترمیم بافت سراسر بدن است. این ویتامین به تولید کلاژن کمک می کند، ماده ای که بدن از آن در ساخت پوست، عروق خونی، غضروف، رباط ها و تاندون استفاده می کند. به علاوه، این ویتامین برای ترمیم زخم ها، جذب آهن و حفظ سلامتی استخوان ها لازم است. ویتامین سی آنتی اکسیدانی قوی است که به کاهش آسیب های ناشی از رادیکل های آزاد و جلوگیری از پیشرفت بیماری هایی مثل سرطان و بیماری قلبی کمک می کند.

 

کمبود شدید ویتامین سی مشکلی جدی است که قرن ها گاهی از آن تحت عنوان بیماری کشنده ی کمبود ویتامین سی یاد می شد اما این بیماری امروزه کمتر دیده می شود. طبق تحقیقات حالا میزان ویتامین سی در بدن بسیاری از افراد کم است و حتی این مسأله هم می تواند سلامت شما را به خطر اندازد.

 

در ادامه به ۱۱ نشانه ی کمبود ویتامین سی در بدن می پردازیم.

۱- خونریزی و التهاب لثه ها

بخشی از لثه ها از ماده ی کلاژن ساخته می شود، به همین دلیل لثه ها نسبت به کمبود ویتامین سی حساس تر هستند. در این حالت خونریزی لثه ها بیشتر می شود و از طرفی دیگر با توجه به نقش ویتامین سی در درمان زخم ها، لثه ها دیرتر ترمیم می شوند. التهاب لثه ها هم به دلیل آن است که ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان به جلوگیری از التهابات بدنی کمک می کند.

 

درمان کمبود ویتامین c, بیماری کمبود ویتامین c

ویتامین سی به تولید گلبول های سفید خون کمک می کند

 

۲- خونریزی مکرر بینی

وقتی عروق خونی کوچک داخل بینی دچار پارگی می شوند خون دماغ می شویم، بنابراین خونریزی مکرر بینی نشانه ی ضعف عروق خونی آن است. از آنجایی که دیواره ی عروق خونی با ماده ی کلاژن مستحکم می شود، کمبود ویتامین سی باعث تضعیف و پارگی این عروق و خونریزی مکرر بینی می شود.

 

۳- خشکی موها و موخوره

سلامت و درخشندگی موها نشانه ی مناسب بودن رژیم غذایی است. اما وقتی موها خشک و دچار موخوره می شوند، ممکن است دچار کمبود ویتامین سی باشید. استحکام و سلامت موها به ماده ی کلاژن بستگی دارد بنابراین کمبود ویتامین سی موها را ضعیف و شکننده می کند.

 

۴- پایین بودن سرعت ترمیم زخم ها

بخشی از مکانیزم ترمیم بدن به ویتامین سی وابسته است، در واقع دستگاه ایمنی بدن برای ترمیم زخم ها و مقابله با عفونت به ویتامین سی نیاز دارد. این ویتامین به تولید کلاژن کمک می کند، ماده ای که نقش مهمی در استحکام بافتی که روی زخم تشکیل می شود دارد.

 

۵- کمبود آهن

بدن ما دو نوع آهن را جذب می کند: هِم و نانهِم. آهن هِم معمولا منابع حیوانی دارد و به راحتی جذب می شود، اما آهن نانهِم منابع گیاهی دارد (مثل اسفناج، کلم کیل، کلم بروکلی و غیره) و به سختی جذب می شود. ویتامین سی به بدن کمک می کند آهن نانهِم را بهتر جذب کند. این ویتامین شاخص مهمی برای وضعیت آهن بدن است و به همین دلیل است که اغلب کمبود آهن با کمبود ویتامین سی همراه است.

 

۶- پوست خشک، قرمز یا چروک خورده

ماده ی کلاژن باعث انعطاف پذیری و چروک نخوردن پوست می شود. بنابراین مصرف ویتامین سی به نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. به علاوه، این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان، آسیب پوستی ناشی از پرتوهای فرابنفش و در نتبجه خطر آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

 

۷- کبودی مکرر پوست

پوست زمانی کبود می شود که عروق خونی کوچک زیر سطح پوست دچار پارگی می شوند. اگر پوست تان به سادگی کبود می شود، این مسأله می تواند نشانه ی ضعف دیواره ی عروق خونی باشد. بخش عمده ی دیواره ی این عروق از ماده ی کلاژن ساخته می شود.

 

درمان کمبود ویتامین c, بیماری کمبود ویتامین c

کمبود ویتامین سی در جریان خون با افزایش چربی بدن و چاقی مرتبط است

 

۸- عفونت های مکرر

ویتامین سی به تولید گلبول های سفید خون کمک می کند. این گلبول ها بخشی از سیستم ایمنی بدن هستند و به باکتری ها و ویروس ها حمله می برند. به علاوه این ویتامین، به عنوان یک آنتی اکسیدان به حفظ سلامتی سلول های ایمنی کمک می کند و به این ترتیب این سلول ها بهتر می توانند با عفونت ها مقابله کنند. ابتلای مکرر به عفونت های زخمی یا عفونت های شایعی مثل آنفولانزا، عفونت ادراری یا گلودرد اترپتوکوکی نشان دهنده ی ضعف سیستم ایمنی بدن است.

 

۹- احساس خستگی و نوسانات خلقی

احساس خستگی نشانه ی بسیاری از بیماری ها و انواع کمبود مواد مغذی است، اما وقتی این مسأله با نشانه های دیگری همراه باشد احتمالا دچار کمبود ویتامین سی هستید. این ویتامین نقش مهمی در تولید انرژی بدن و ثبات خلقی دارد. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین سی روحیه را بالا می برد، خستگی را کم می کند، انرژی را زیاد می کند و احساس افسردگی را کاهش می دهد.


سم زدایی بدن طب سنتی

کمبود ویتامین C در کودکان

کله سیستیت حاد


  • mosa miria

پیراشکی مرغ و سبزیجات

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۲۶ ق.ظ

پیراشکی مرغ و سبزیجات یک غذای بسیار خوشمزه و از دسته غذاهای محبوب کودکان است. از طریق تهیه این پیراشکی می توانید کودکان خود را به خوردن سبزیجات ترغیب کنید. تهیه این غذا کمی زمان گیر است اما پیچیده نیست و به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه پیراشکی مرغ و سبزیجات :

پیاز متوسط نگینی خرد شده  ۱ عدد 
 روغن مایع  به میزان لازم
سینه مرغ خرد شده   ۲۰۰ گرم
 رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپخوری 
مخلوط سبزیجات ۲۰۰ گرم
قارچ نگینی خرد شده ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای نگینی خرد شده ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آویشن پودر شده ۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی فیله و پوره شده ۳ تا ۴ عدد
استاک مرغ ۱۰۰ میلی لیتر
جعفری خرد شده ۲ قاشق سوپخوری
گشنیز خرد شده ۲ قاشق سوپخوری
خمیر پیراشکی ۱ بسته
سس کچاپ به میزان لازم

 

طرز تهیه پیراشکی مرغ و سبزیجات :

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و درون آن روغن بریزید و اجازه دهید روغن آن داغ شود. سپس پیازهای خرد شده را درون آن بریزید و تفت دهید تا نرم و شفاف شوند.

 

سینه مرغ را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید و تفت دهید تا خوش رنگ شود. پس از این مدت مخلوط سبزیجات، قارچ، فلفل دلمه ای، نمک و فلفل سیاه را به مواد درون تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

 

آویشن، پوره گوجه فرنگی و استاک مرغ را به تابه حاوی مرغ بیافزایید و مخلوط کنید.

 

اجازه دهید مواد برای مدتی روی حرارت ملایم بماند تا آب آن گرفته شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و جعفری و گشنیز را به موادتان اضافه کنید.

 

یک قاشق سوپخوری از مواد را برداشته و روی خمیر پیراشکی قرار دهید سپس خمیر پیراشکی را از وسط تا کنید و لبه های آن را به هم بچسبانید. به همین ترتیب بقیه پیراشکی ها را آماده کنید. سپس پیراشکی های آماده شده را در تابه ای حاوی روغن داغ قرار دهید تا سرخ شوند.

 

بعد از اینکه پیراشکی ها سرخ شدند آن ها را به کمک کفگیر سوراخ دار از درون روغن خارج کنید و روی کاغذ روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

 

پیراشکی های شما حاضر است و می توانید آن را همراه سس کچاپ سرو کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید.

اسموتی طالبی مخصوص

کرم نسکافه شکلات

یخ در بهشت هندوانه

آش خیار چنبر

ژله خرده شیشه با شیر

  • mosa miria

پاستیل رولی

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۰۷ ق.ظ


 

طرز تهیه پاستیل رولی, مواد لازم برای پاستیل رولی

طرز تهیه پاستیل رولی

 

پاستیل از جمله خوراکی های محبوب و خوش خوراک است که همه دوست دارند. در این مطلب طرز تهیه پاستیل رولی را برایتان آورده ایم تا بتوانید در منزل، به راحتی و با هزینه کمتر یک پاستیل بهداشتی تهیه کنید و لذت ببرید.

 

مواد لازم برای پاستیل رولی :

پودر ژله  ۱ بسته 
 پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری 
 شکر ۱ قاشق غذاخوری 
 گلوکز  ۱ قاشق غذاخوری
آب سرد ۲/۳ پیمانه
بستنی ۱-۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پاستیل رولی :

ابتدا داخل یک ظرف آب سرد را بریزید و بعد به آن پودر ژلاتین و پودر ژله و شکر را اضافه کنید و روی بخار کتری بگذارید تا کاملا شفاف و یکدست شود.

 

و بعد به آن گلوکز اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا شفاف شود و بعد از روی حرارت بردارید و به  آن یک یا ۲ قاشق بستنی سرد اضافه کنید.

 

و اجازه بدهید تا بستنی داخل مواد حل شود و زیاد هم نزنید زیرا اگر زیاد هم بزنید آن لایه سفید روی ژله ایجاد نمی شود.

 

و بعد داخل یک ظرف را نایلون بیندازید و آن را کمی چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید (ارتفاع مواد باید کم باشد) و بعد بگذارید داخل یخچال تا سفت شود وقتی سفت شد با چاقو به صورت نوار ببرید و رول کنید.

 

نکته: اگر پاستیل ها را یک روز داخل ظرف دربسته داخل یخچال قرار بدهید می توانید آن ها را راحت روی هم بگذارید و اصلا بهم نمی چسبند و نیازی به پودر قند و ... نیست.


بال مرغ با سس سیر

اسموتی توت فرنگی با بستنی

اسکمو اخته ای

سالاد هندوانه و خیار

جوجه کباب فسنجانی

  • mosa miria

خورش بامیه عربی

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۳۶ ب.ظ

آموزش تخصصی و طرز تهیه خورش بامیه عربی بسیار خوشمزه و عالی

طرز تهیه خورش بامیه عربی بسیار خوشمزه در قسمت آشپزی سایت جسارت.امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد

طرز تهیه خورش بامیه عربی , خورش بامیه عربی , بامیه عربی

اگر شما هم نام خورش بامیه عربی را شنیده اید و علاقه  به درست کردن آن هستید می توانید به آسانی آنرا در بخش آشپزی ما آموزش ببینید

آموزش تخصصی و طرز تهیه خورش بامیه عربی بسیار خوشمزه و عالی

بهترین بامیه سال را اواخر بهار می‌توانید تهیه کنید و اگر مثل من از طعم خوش بامیه لذت می‌برید کمی هم در فریزر برای فصل سرد سال نگه دارید.

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه عربی :

گوشت گوسفندی :♦: 500 گرم

بامیه :♦: 500 گرم

رب گوجه‌ فرنگی :♦: 80 گرم

تمرهندی :♦: 60 گرم

آبلیمو تازه :♦: دو لیوان

دارچین :♦: نصف قاشق چایخوری

کره :♦: 70 گرم

گشنیز خرد شده :♦: دو قاشق سوپخوری

عصاره لیموترش :♦: یک عدد

سیر تازه :♦: دو حبه

پیاز :♦: یک عدد

روغن مایع :♦: یک پیمانه

زردچوبه، نمک و فلفل :♦: به میزان لازم

طرز تهیه خورش بامیه عربی , خورش بامیه عربی , بامیه عربی

آموزش تخصصی و طرز تهیه خورش بامیه عربی بسیار خوشمزه و عالی

در صورت تمایل می توانید بجای گوشت قرمز در خورش بامیه عربی از گوشت مرغ استفاده کنید

طرز تهیه خورش بامیه عربی :

به نقل از سایت جسارت برای تهیه خورش بامیه عربی ابتدا باید

 انتهای بامیه‌ها را گرفته و خوب می‌شوییم و ‌آنها را در روغن سرخ می‌کنیم.

پیاز و سیر را در کره تفت می‌دهیم. آن‌گاه، گوشت را به موادمان اضافه کرده و مقداری تفت می‌دهیم و

در انتهای این مرحله، نمک و ادویه‌ها را اضافه می‌کنیم،

طرز تهیه خورش بامیه عربی , خورش بامیه عربی , بامیه عربی

آموزش تخصصی و طرز تهیه خورش بامیه عربی بسیار خوشمزه و عالی

انتهای بامیه‌ها نباید زیاد بریده شود چون در این صورت لعاب درون بامیه، هنگام پخت، وارد خورش می‌شود.

سپس درون ظرف آب ریخته تا گوشت خوب پخته شود، بعد،

بامیه‌ها را نیز افزوده و بقیه مواد را به جز گشنیز به مخلوط‌مان می‌افزاییم،

پس از این که چند جوش خورد و جا افتاد، گشنیز را هم داخل ظرف می‌ریزیم، در این لحظه، خورش آماده است.


خورش تره با مرغ

خورش پرتقال شمالی

طرز تهیه خورش داوود پاشا

طرز تهیه خورش کدو ترش

خورش گوجه سبز هانی شف

  • mosa miria

طرز تهیه سوفله اسفناج

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۵ ق.ظ

طرز تهیه سوفله اسفناج

سوفله اسفناج , طرز تهیه سوفله اسفناج , دستور پخت سوفله اسفناج

سوفله اسفناج یکی از انواع سوفله هاست که به خاطر طعم خوبی که دارد در فهرست غذایی ما ایرانیان قرار گرفته است. سوفله ها به دلیل اینکه سطح شان را پنیر فرا می گیرد شباهت زیادی به پیتزا دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوفله اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوفله اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوفله اسفناج
اسفناج ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
کره ۱۰۰ گرم
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
شیر سرد ۱ لیوان
آرد ¼ لیوان
پنیر پامزان ۱ لیوان
جوز هندی ¼ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید فر را روشن کنیم تا هنگام آماده شدن غذا برای گرم شدن فر معطل نشویم ، برای این منظور فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. زرده و سفیده تخم مرغ ها را با دقت از هم جدا کنید و کنار بگذارید.

در ادامه اسفناج ها را بشویید و پس از آبکشی و خشک شدن به صورت ریز خرد کنید. برای تهیه سس سفید ، قابلمه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید ، کره را درون قابلمه بریزید تا ذوب شود. سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.

پس از اینکه مواد یکدست شدند ، شیر را کم کم اضافه کنید و با قاشق با سرعت بالا هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود. پس از اینکه سس غلیظ شد آنرا از روی حرارت بردارید و پنیر رنده شده را اضافه و مخلوط کنید تا پنیر ذوب شود.

اسفناج خرد شده ، جوز هندی و زرده های تخم مرغ را مخلوط کنید سپس به سس سفید اضافه و مخلوط کنید. سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید به طوری که وقتی کاسه را بر میگردانید سفیده تخم مرغ از داخل کاسه نریزد.

سفیده ها را کم کم به مخلوط سس سفید و اسفناج اضافه کنید و به صورت دورانی از پایین به سمت بالای مواد سفیده ها را مخلوط کنید ، هر چه هوای بیشتری داخل مواد باشد سوفله شما ترد تر و خوشمزه تر خواهد شد.

یک ظرف پیرکس مناسب با اندازه غذا را با کره خوب چرب کنید. مواد را کم کم داخل ظرف پیرکس بریزید تا با ایجاد شدن لایه های هوا پس از پخت سوفله ای عالی داشته باشید. ظرف پیرکس را درون فری که از قبل روشن کرده اید به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید.

۳۰ دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکنید تا پف سوفله تان نخوابد ، پس از این مدت می توانید برای چک کردن در فر را باز کنید. ممکن است زمان پختن سوفله تا ۴۵ دقیقه هم طول بکشد پس برای خارج کردن آن از فر عجله نکنید.

اگر روی سوفله طلایی نشده بود شعله بالایی فر را چند دقیقه روشن کنید تا پنیر روی سوفله طلایی شود. پس از اینکه سوفله به طور کامل پخت و پنیر رویش طلایی شد به صورت داغ سرو کنید ، سوفله اگر سرد شود طعم اصلی اش را از دست می دهد.

قرص متروماکس250

کپسول آناکپس چیست

قطره سیپروفلوکساسین چشمی و گوشی

شربت دی سیکلومین برای نوزادان

قرص فورادیل چیست

  • mosa miria

سالاد جوجه

پنجشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸ ق.ظ

روش آماده سازی و طرز تهیه سالاد جوجه ویژه دوران بارداری

طرز تهیه سالاد جوجه

» برای این پست آموزش طرز تهیه سالاد جوجه خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم سالاد جوجه

پوست لیمو ترش رنده شده یک قاشق چایخوری
آب لیمو ترش ۶ قاشق سوپخوری
پوست لیمو شیرین رنده شده یک دوم قاشق چایخوری
آب لیمو شیرین ۲ قاشق غذاخوری
فلفل کبابی خورد شده ۲ قاشق چایخوری
روغن هسته انگور  ۲ قاشق غذاخوری
گشنیز خورد شده  یک دوم قاشق غذاخوری
نعنا خورد شده ۱ قاشق چایخوری
عسل یک دوم قاشق چایخوری
نمک تصفیه شده یک دوم قاشق چایخوری

  مواد لازم برای سس

ذرت پوست کنده شده  ۴ عدد
گوجه فرنگی مینیاتوری دو نیم شده ۲۵۰ گرم
لوبیا قرمز خیس شده و خشک شده   ۱۰۰ گرم
سینه مرغ خور شده و کباب شده ۲ فنجان
مغز کاهو ۲ فنجان

طرز تهیه سالاد جوجه

با آموزش طرز تهیه سالاد جوجه از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه سالاد جوجه ابتدا باید تمامی مواد را دسر را درون ظرفی ریخته و مخلوط شان کنید. ذرت ها را درون یک قابلمه بریزید و تا جای که روی آنها کاملا گرفته شود درون ظرف آب بریزید.

اجازه دهید برای مدت ۲ الی ۴ دقیقه ذرت ها با حرارت بالا روی حرارت بمانند تا پخته شوند. زمانی که ذرت ها نرم شدند آنها را از آب خارج کرده و بگذارید تا آب آنها برود. با استفاده از یک چاقوی تیز دانه های ذرت را از چوبش جدا کنید و درون ظرفی بریزید.

نیمی از دسر تهیه شده را به همراه لوبیا و مرغ به ذرت ها اضافه کنید و با استفاده از قاشق آنها را خوب مخلوط کنید.در آخر گوجه های مینیاتوری را به آن بیفزاید و دوباره مواد را مخلوط کنید و نوش جان کنید.



  • mosa miria